Wednesday, September 4, 2013

KERJA Vs TUDUNG ONLINE.

Lately ni aku belom ada masa nak update blog. Selalu waktu rehat aku bole la online dengan ipad, update blog.. blogwalking sekejap.. Tapi dek kerana kerjaku yang satu itu- yang banyak tu... memang kurang sikit masa nak fokus. Apa taknya,waktu rehat, memang online thru ipad, tapi mata dengan jari sibuk tengok skrin komputer sambil taip2 apa yang patut.. Ohoi.. gigih kan aku? 

Sekarang memang terasa lain. Apa2 kerja yang aku da plan nak buat- memang aku kene buat sampai habis. Sebelom off komputer nak balik, pastikan tak ada pending item. Kalau tak- tidur mimpi kerja la jawabnya. Grrrr memang nightmare. Tak lena lah.. Sindrom apakah ini??? Ok end of story. 

Biasanya bila drive balik kerja aku dengar radio malaysia johor setiap hari selasa dan rabu.. Oooh terpaksa curang sekejap dengan radio best 104- lagu2 rentak irama malaysia.. Sebab dekat radio malaysia johor (RMJ) ada rancangan yang berbentuk keagamaan..kekeluargaan. Tadi ada satu kupasan yang dibincangkan. Pasal isteri lari rumah kot. Aku tak dapat pulak dengar dari asal.. Satu yang paling terkesan dekat hati aku- nasihat ustazah tu.. Jagalah kerja, Sayangi lah kerja. 

Katanya kita kene sayang kerja kita sebab ia boleh jadikan kita kuat. Dan juga ia boleh jadi sumber kewangan kita. Kalau kita tak kerja, susah.. nanti kita sendiri yang susah..

Maka nya, walau macam mana pun kita merungut hal kerja, kita membebel bab kerja, apa2 pun kita still kene kuat dan bertahan, for the sake of family...dan itu la yang sedang aku lakukan. Belajar dan terus belajar untuk suka kerja yang tengah aku buat. eheheh

Ok la mata pun da ngantuk.. since ini je la masa yang ada untuk update blog.. tu pun update pakai iphone saja. Tidur dulu la yea.. esok nak kerja.. Zzzzzz

Oh ya sebelom tu, aku agak konfius sekarang. Aku kan style malas nk jalan ke kedai. Sekarang ni banyak orang jual tudung online. Tangan da menggigil nak beli ni.. tapi syarat beli minimum sekodi 20 helai.. Kalo 10 helai bole tahan lagi. Setakat pakai2 sendiri saja. Tapi yang balance 10 tuh mana mau campak? Agak2 kalao jual murah2 ada yang mau beli ke tak yek... hmmm zzzzz

2 comments:

  1. jom kita share beli nak? jimat sikit :D

    ReplyDelete
  2. hehe ok je.. tapi saya nak beli tudung bawal. belum pandai lagi nak pakai tudung yang ada awning tu atau pun selendang...

    ReplyDelete