Sunday, September 29, 2013

MAGIS-RAMLEE AWANG MURSHID.

Kalau novelis lain punya buku baru, aku still boleh tahan nak beli. Boleh berfikir dua tiga kali. Tapi bila Ramlee punya novel.. Sentap tau kalao tak beli..

Jumpa buku ni pun secara kebetulan. Masuk Badan Cemerlang Angsana, belek2 teringin nak check bahagian buku alaf21. Tup2 nampak Magis ni. Eh eh eh capai satu terus pergi kaunter bayar..


Dari sinopsis belakang, ada 5 watak dalam novel ni- semua dari buku2 Ramlee yang dulu: Saifudin aka Laksamana Sunan/Tombiruo/Ryu-Watanabe/Mikhail/Carlos..

Semua watak tu aku familiar cuma Mikhail dan Carlos aku tak sure watak dari buku yang mana. Mungkin buku yang aku tak beli kot. Opps ada juga buku Ramlee yang aku tak beli. Mungkin sebab aku rasa plotnya biasa saja.. Maklum la Ramlee selalu tulis cerita yang plotnya luar biasa macam kisah Laksamana Sunan dengan Tombiruo.. Sekarang banyak drama adaptasi novel. Aku tunggu juga tak ada ke drama adaptasi dari salah satu novel Ramlee.. Hehehe Modal besar tu kalau nak buat...

Ok sambung baca buku. Sementara ada masa ni kan..sambil layan rancangan JJCM kat tv3.

p/s: Tak tahu apa pasal aku bole up entry lebih dari satu, hari ni.

No comments:

Post a Comment