Saturday, November 30, 2013

PELANGI, BUBUR KACANG, PAMERAN HARTANAH & AYAM BAKAR.

Semalam balik kerja hujan panas. Tiba2 jer.. Separuh perjalanan nak balik rumah. Lepas je tol skudai, aku ternampak pelangi. Eh eh cantiknya. Jakun sekejap. Lama aku tak nampak pelangi.. Kagum betul. Ingat nak berhenti kereta, tangkap gambar. Tapi bahaya ok. Sebab kereta banyak... Jadi sambil drive sambil aku jeling2 tengok. Suka pulak rasa. Malam tu, kakak aku whatapps gambar pelangi dari area rumah dia.


Serius cantiknya.. wow...Ciptaan Allah.. jarang nampak.. ok tutup cerita pelangi.

Aku sebenarnya tengah fikir. Tau tak, setelah setahun lebih aku dok rumah sewa ni, pertama kali jiran sebelah pintu bagi makanan- bubur kacang dengan durian.


Siap bagi pakai mangkuk kaca lagi. Nampaknya aku kene fikir hidangan untuk membalas. Dah la aku jarang jumpa jiran ni. Sebab kebanyakan masa dia macam tak ada rumah saja. Mungkin kalo nak bagi, kene tunggu waktu malam or hujung minggu.. Isk2..

Ooh ye. Start semalam, ada pameran hartanah bumiputera dekat persada.


So kepada warga johor yang masih tercari2 rumah, bole la datang pameran ni..Harga rumah pun makin lama makin mahal skang. Moga2 ada la rumah mampu milik untuk golongan pertengahan(pada pendapat aku rata2 golongan bumiputera ni adalah golongan pertengahan). Kaya sangat pun tidak, miskin tegar pun tidak. Cukup2 makan saja. Struggle untuk cari duit nak beli rumah.

Hari ni aku tak de idea nak masak apa. Jadi aku just panaskan lauk sambal tumis  semalam. Lepas tu bakar ayam.


Ada juga aku masak lauk tauge tumis air letak telur puyuh dengan tahu. Ni update blog sambil tunggu encik suami balik nak makan. Hihihi

Gaji da masuk. I like.. Tapi bila buat kira2 budget bulanan terus jadi I don't like.. haih.. sabar je.. Ok stop dulu. sambung next entry. Layan cerita P. Ramlee jap- Masam2 manis.. Daa

No comments:

Post a Comment