Friday, January 10, 2014

DAGING PANGGANG.

Semalam aku masak daging panggang. Berazam (sekali lagi) untuk kurangkan makan luar. Yeah masak juga la. Perut pun memang lapar.

So balik je rumah terus siapkan bahan2..
- daging
- serbuk kunyit
- garam
- serbuk lada hitam
- gula perang
- sos lada hitam

Perap kesemua bahan ni, lepas tu panggang sampai masak..
Ni hasilnya. Aku potong daging pada smaller size supaya senang makan. Tu pasal agak comot nampak kat pinggan.


Lepas tu encik suami rajin nak goreng popia.. Maka lauk kitorang malam tadi ialah:


Tu dia...daging panggang, sayur kobis goreng, popia.
Malam ni aku tak masak sebab siang tadi aku stop McD makan double prosperity burger.. Pergi kilang suplier kat batu pahat sana.. Kebetulan encik suami ada dinner kat tempat kerja. So aku merehatkan diri layan tv.. hehehe 
Ok stop dulu kang nanti sambung next entry.

No comments:

Post a Comment