Tuesday, March 4, 2014

POLIS DAN LORI.

Oooh hari ni ada story mory aku nak cite kat blog. Ni semua ada sangkut paut dengan emosi aku. Bercampur baur.

Pagi2 masa nak pergi keje, bersiap macam biasa, lambat tetap lambat. Tapi aku still maintain hahaha..Tengah drive tiba2 nampak polis trafik elok je sandar kat pokok sambil tembak!! Selalu aku aim polis trafik tu sandar kat bawah tiang jambatan, hari ni elok je sandar kat pokok. 
Masalahnya: kat situ laju max adalah 70kmj dan aku selalu drive area situ dalam 80kmj.. Mana bole nak drive 70kmj je kan.. fuh.. kebetulan pulak aku dari awal lagi memang dok line kanan lepas tu baru aku masuk line tengah( jalan ni ada 3 line). Ngam2 masuk line tengah, baru nampak polis tengah tembak, agak2 kene saman tak? Akan ku ingat tarikh ni selamanya.. 

Tu kejadian pertama. 
Ada kejadian kedua. Kilang aku start keje kol 9 pagi. So area kol 855/901 pagi tu memang sesak la kereta nak masuk ke parking kilang. Hari ni ada satu lori panjang- trailer yang nak cuba masuk kilang depan. Ok aku slow kan kereta. Nampak kereta depan aku still lepas lagi. Tak nak la amik risiko sebab dulu pernah kene sekali. Tapi bila aku stop kereta, lori tu nampak gaya nak juga terus reverse.. Makk aiiii... Dia macam langsung tak nampak aku..Apa lagi tekan hon bertalu2 la.. Sampai la guard kilang tu keluar dan tengok, then arahkan aku jalan dulu.. Kereta da panjang beratur belakang aku..memang teruk la driver lori tuh. Guard kilang pun sama teruk!!! Tapi bersyukur juga sebab lori tu tak terus reverse. Kalau tak, memang hancur la kereta aku- sejarah lama berulang kembali.. 

Haizzz macam2 hal berlaku hari ni..
Ok sambung buat keje..

2 comments:

  1. uih...bahaya nya... kadang dorang ni ikut sukati dia je...mentang2 dia besar, and bukan lori dia pun... so x kisah la kalo calar or rosak agaknye... tapi x semua cam tu...ada gak yg bertimbang rasa...

    ReplyDelete
  2. kak nina. memang geram sangat pagi tadi. driver lori kadang tak peka keadaan sekeliling..

    ReplyDelete