Monday, May 19, 2014

JIRAN DAN SAKIT TEKAK.

Pagi ni sampai2 opis, aircond tak on. Pelik. Lepastu ada la dengar cerita tak sedap pasal building opis aku. dengarnya lab terbakar, entah la.  Ok lupakan.

On the way pergi kerja, sempat aku singgah petronas beli strepsil. Beli dua paket. Sampai kat opis, makan roti dulu- ingat nak makan vitamin lepas makan roti, sekali tak pun. Terus makan strepsil sebab da rasa sakit tekak. Lepas tu batuk- sakit tekak- makan strepsil- batuk- sakit tekak..Tak bole jadi. Fokus da lari. So decide nak halfday.

Lagipun semalam aku tak boleh tdo sangat, melayan sakit tekak, batuk dan selsema. Ingat ni balik rumah bole la tdo sekejap. Sebelom balik, sempat la aku tapau bubur ayam mcD, dengan satu set fillet o fish..ni da kenyang makan.. sambil2 duduk2 sandar kat happy brown beam bag, konon2 supaya mata terlelap..

Rupanya rumah sebelah ni, dorang still buat kerja2 renovation, drill sana sini! Macam mana aku nak lelap ni... Kalau aku still dok opis pun aku tak leh fokus kerja, ini dok rumah pun tak leh tdo. Encik jiran, bilakah rumah anda mau siap?

Mood: tengah bersabar sangat2..

2 comments:

  1. owh...memang sakit kepala kalo dengar bunyi keja drilling ni... sabor je la nani, adat kawasan umah baru.... heheheh...

    ReplyDelete
  2. btol tu kak nina, memang sakit kepala. tapi, semalam siang, bantai tdo gak walaupun bising2 hehehe

    ReplyDelete