Monday, May 19, 2014

SELSEMA, DAN KERJA.

Rasa tak syok betul.. Hari ni bole terkena selsema pulak. Aku kalao setakat selsema ok lagi la. Paling aku risau selsema pakej sakit tekak.. wooo pening tu... sakit tekak. Tekak perit, pastu xtau nak kurangkan macam mana. Biasanya aku telan strepsil banyak2. Once habis kat mulut,keep makan lagi sampai tertdo. Dan akhirnya memang aku tdo dalam keadaan strepsil ada dalam mulut. Bayangkan.. 
Tapi at this moment, harap tak la, sebab aku xde bekalan strepsil dalam rumah ni.. 

Esok kene kerja dalam keadaan tak selesa la.. Duduk opis ber- air cond, lepas tu hidung tersumbat. Jangan la tetiba badan terasa panas.. ish3 serius, susah nanti esok.

Sempena duduk rumah baru, sabtu ni aku plan nak buat kenduri sikit. Sebab aku pun tak berapa kenal jiran sini, jadi kenduri ni, aku angkut kumpulan yasin mak aku ke sini. First time buat kenduri kat rumah sendiri, dengan bantuan mak la. Mak aku pesan, sediakan air masak dengan kordial ribena je.. Ok mak, saya yang menurut perintah.. Harap2 urusan berjalan lancar la.

Hmm mata da ngntuk, tadi siang sempat la aku pergi home and furniture fair kat persada. Aku rasa tiap2 tahun pun aku pergi pameran ni.. Jadi kali ni kitorang datang, cari and survey apa yang nak saja. Tengah survey2 pintu belakang atau autogate. Harga dua benda tu bole tahan juga.. Tak apa. Sila lah kumpul duit. 

Ok, tdo dulu la. Esok nak bangun pergi kerja. Dalam dilema la. Nak teruskan datang kerja awal ke atau nak arrange balik masa follow time duduk rumah sewa dulu? Tapi ada member kata kat area depan rumah aku ni, elakkan lalu situ time kol 8 lebih, sebab akan banyak kereta dan maybe akan lambat sampai opis..Aku rasanya tak berani lagi amik risiko..

Ok la, bye. Esok je fikir.. Tdo dulu..

2 comments:

  1. akak, kalo selsema, pakejnya ye lah batuk. selagi x baik selsema, selagi tu x baik batuk... huhhu... makan ubat dik... take care.

    ReplyDelete
  2. ubat apa kak, sy makan vitamin je.. tak suka la jumpa doktor (yg sebenarnya penakut) hahahah

    ReplyDelete