Thursday, June 12, 2014

LAGU HINDUSTANI

Aku bukan la peminat hindustan tegar. Tapi ada beberapa lagu dia, filem dia aku layan. Dan ada satu filem yang jadi favourite aku. Erk bukan peminat tegar eh.. Konfius sekejap. Ehehehe

Tiap2 hari pukul 830 pagi aku biasa nya samaada baru nak drive kerete atau dah memang on the way pergi kerja. Dan waktu ni juga biasanya radio malaysia johor ada siarkan lagu hindustani. Kuikuikui

Memang syok la melayan lagu joget2 ni. Guling2 gitu kan..Bole senyum sorang2 dibuatnya. 

Kenapa yer.. Aku rasa lagu hindustan ni walaupun lirik dia tak paham. Tapi keunikan dia, gesekan biola tu..Memang asyik la kalo dengar.. Lagu melayu ada tak yang masukkan bunyi biola dalam muzik? Teringin nak belajar main alatan muzik pulak dah..

Dulu aku ingat masa sekolah rendah- pendidikan muzik belajar tiup seruling. Hohoho best sangat le tu. Seruling je pun kan. Lepas tu kat rumah ayah aku ada la ajar2 aku sikit2 main keyboard.. Tapi lama dah.. Sampai lupa sekarang.. Kalao  tengok kat tv tu, tengok ramli ms conduct orkestra, huh cemana la perasaan dia yer.. 

Ok waktu rehat da habis. Meh la kita sambung kerja. Hmm layan

No comments:

Post a Comment