Tuesday, June 10, 2014

MAKAN DAN JALAN.

Line internet macam siput. Jadi aku draft entry so bila ada line nanti senang la aku tinggal publish jer. Aku kan old school sket. 

Siapa peminat durian. Ahad lepas sempat la aku merasa durian cheesecake . Beli dekat secret resepi. Sedap sangat. Terasa duriannya.. durian kan buah bermusim jadi aku kurang pasti selamanya ada menu ni ke atau ikut musim juga. Next time kalao terasa nak makan, bole cepat2 pergi beli. 

Semalam petang hujan lebat. Nasib aku da balik rumah awal. Jadi takde la aku nak menghadap kilat guruh petir kat luar. Atleast bila da masuk rumah terasa selamat sikit. Takde pergi mana pun cuti- encik suami kerja. Jadi aku heret la adik aku kuar sama. 

Makan lunch kat secret resepi.

Chicken mushroom kot. Amik lunch set. Bole tahan la rasa dia. Bila makanan ada depan mata- sedap tak sedap sila makan saja. Sebab kita kene bayar. Jadi terus makan je. Tengok2 area kek- ada durian cheesecake, hmm tapi tak beli. Sebab masih kenyang. Bila perut kenyang automatically nafsu membeli especially makanan- kurang. Ni tips: Elakkan shopping waktu kita lapar. Nanti habis semua benda tak perlu pun kita beli. Membazir. Sebelom shopping - makan kenyang2. 

Masuk jusco beli rak sangkut baju. Nak kurangkan kerja aku melipat kain- elok beli rak banyak2 so baju gantung je. Memudahkan kerja. Ini je cara yang aku nampak. Sebab biasanya lepas baju kering aku letak dalam bakul sebelom dilipat. Lepas tu kain dalam bakul tak juga lipat2 jadi bila nak pakai dah renyuk2.. Sedih je tengok. Skang biar je kat rak sidai baju tu. Kang bila da baju lain nak sidai, guna rak sebelah dia. Murah je single rak rm22.90 aka rm23.
Kalau tak cukup memang bole je beli lagi. Hahahah.

Ok la waktu rehat da nak habis. Sambung nanti.

p/s: Lambatnya masa berlalu. Isk2..

No comments:

Post a Comment