Monday, June 30, 2014

RAMADAN KEDUA.

Hari kedua berpuasa. Kilang aku cuti. So duduk rumah je, tak pergi mana2. 

Encik suami pulak kerja. Katanya nak balik awal. Aku duduk2 tengok tv skang ni. Layan saja cerita apa yang ada. 

Esok da start keje balik. Ramadan special sebab aku pilih masuk kerja pukul 7 balik pukul 4 petang. Maknanya aku keluar rumah pukul 630 pagi. Sekali dengan encik suami. Tapi tak pe. Balik awal punya pasal. Sanggup. Arrgh esok kat opis mesti mengantuk time skang ni.. Kuikuikui

Semalam aku bangun sahur pukul 430. Masak2 semua pukul 5 baru siap. Tak boleh jadi. Hari ni bangun awal sikit. Pukul 4 pagi alarm da bunyi. Memandangkan aku kene masak menu sahur supaya nampak selera makan, jadi aku kene pikir menu lain2 setiapkali.

Semalam sahur nasi, isi ayam goreng, sayur goreng. Hari ni nasi, daging kicap, sayur goreng. Esok tak pasti lagi. Malam ni baru fikir.

Menu berbuka puasa pulak, encik suami prefer yang goreng2. Mee goreng la mihun goreng la, tapi kalau masak nasi pun, ok jer. Bagus tak cerewet haha. Semalam da masak mihun hari ni belom fikir lagi. Ingat nak goreng la mee ke kue teow ke.. Tapi barang takde. Kang kalau rajin bole pergi cari.

Area rumah baru ni, lokasi bazar ramadan tak dapat dikenalpasti. Ahahahha mana nak cari, tak tahu la. Jadi memang kene gigih masak sendiri.

Ok la. stop tulis. Nak fokus kat cerita. Lepas tu kemas rumah sikit2. Kemalasan melanda.

2 comments:

  1. Raji Nani masak2 sahur. Akak memang dari dulu sampai skang, panaskan lauk berbuka je...x kose nak masak2 pagi2 tu.. heheheh

    Selamat menunaikan ibadah puasa Nani, smg Allah terima amalan dan doa kita di bulan yg berkat ini...amin...

    ReplyDelete
  2. Amin... sama2 ye kak nina. selamat berpuasa.. semoga Allah makbulkan doa2 kita...rajin masak sahur sebab saya pun terpaksa sahur nasi kali ni.. nak tuka style. tu yang kene gigih cari menu ni. hehehehe

    ReplyDelete