Sunday, August 24, 2014

RESEPI: IKAN SIAKAP SWEET SOUR.

Tayang-tayang lauk semalam. Ikan siakap masak sweet sour dengan sayur sawi tumis telur. 


Itu ikan siakap, encik suami yang goreng. Aku kan penakut goreng style letup-letup ni. Tapi ikan ni sebelom aku goreng, aku da salut tepung tebal-tebal. Tepung jagung dengan tepung gandum. Bantai je kan.. Asal salut tepung. Dan nampaknya takde de pun adegan letup bagai. I is penakut okey..

Resepi sweetsour dia pulak. Tumis bawang merah bawang putih, masukkan sayur campur, tumis lagi. Masukkan sos tomato dengan sos cili. Kacau lagi. Baru masukkan setin nenas. Termasuk airnya sekali. Siap. Jirus ke atas ikan. He he he
Meh close up lagi..


Semalam petang ada berita menyedihkan. Makcik aku meninggal dunia. Dia memang sakit. Dah sampai ajalnya. Jadi petang semalam bergegas la balik kampung. Tak dapat duduk lama kat sana, sebab ayah aku kene kerja hari ni. So kitorang gerak balik sebelum maghrib. Jenazah akan dikebumi hari ni. Sebab semalam nak tunggu adik beradiknya sampai. Apapun harap keluarga pakcik aku tabah. Alfatihah.

Ok menu hari ni ulang masak nasi ayam. Adik aku sampai tanya-sedap sangat ker? Ha ha ha resepi simple je kot. So rasa takde masalah nak repeat. Dah macam mak aku punya style- masak sampai jemu. Oh keh.. Jom la kita prepare barang. Cepat masak cepat la makan. hihihi Kalau sempat aku snap gambar. Nak ganti entry lepas yang tak bergambar tu... Ok sambung nanti.

No comments:

Post a Comment