Thursday, September 25, 2014

KEK CHOC MOIST.

Tajuk macam la aku nak share resepi kat sini. Padahal aku just beli tepung kek yang dah siap tu aje. Mudah dan cepat kan..


Bahan-bahan pun mudah je. Telur dan minyak jagung yang kebetulan memang dah ada kat dapur rumah aku. Tu minyak jagung tu da lebih setahun aku beli. Expired tahun depan. Tak tahu nak buat apa. Buat kek je la. Baru sekarang nak guna.

Adik aku kata- da malam pun sempat bakar kek. Uiiii apa tak sempat nya. Just pukul semua bahan guna mixer. Panaskan oven. Bakar. he he he 


Itu hasilnya. Encik suami tak suka makan kerak-kerak tu. Jadi aku buang keliling kerak tu semua. Ambil yang tengah je. Menjadi juga la kek choc moist ni. 

Next time nak try resepi la. Tapi ada beberapa bahan nak kene beli. Especially penimbang. Kang susah nak sukat bahan. Ok. Letak dalam wishlist sambil search resepi kek mudah. 

2 comments:

  1. Kalau tak nak kerak, kukus.. sama je rasanya.
    Tp dah selalu mkn kek kukus ni.,rasa nk bakar plk kek.
    Hi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum pernah try kukus lagi la PB. Still cari resepi yang mudah. Tak tahu mana nak try sebab banyak sangat. Tepung segera ni semua suruh masuk oven. He he

      Delete