Monday, September 29, 2014

MAKAN, AYAM, MANGGA, MEETING

Cerita hari sabtu:
Pending list kerja kat rumah makin banyak. Nak semak barang2 apa nak kene beli, nak masak, nak kemas rumah, nak basuh baju bla bla bla bla.. Oooh best nya kalau ada pembantu rumah(mode: berangan). 

Jadinya lunch aku masak ni je (yang mampu terfikir)


Balik-balik lauk yang sama je kan. Habis nak masak lauk apa lagi. Ha ha ha makan dua orang je pun. Bedal saja ok. Encik suami tapau ayam kfc. Peminat ayam. 

Malam-malam pukul 10 makan ni pulak. 


Gigih ok.

Cerita hari ahad:
Hari ni tak sempat snap lauk apa yang aku masak. Lunch makan nasi, sayur goreng dengan ayam masak lada hitam. Beli sakura organik chicken kat jusco malam semalam nya. Aku kan tak berapa  suka goreng ayam style letup-letup ni. Bertabah je la. Lepas campak ayam dalam kuali, layan tv kat ruang tamu dulu.  Dari jauh aku dengar bunyi letup-letup. Tengok-tengok habis percikan minyak ke dinding, ke lantai. Fuh.. Tak kuasa. Apa la petua goreng ayam perap dengan kunyit ni supaya dia tak letup eh.

Malam pulak makan mee goreng. Sebelum makan mee, aku makan sebiji mangga. Lepas tu terus perut rasa sebu dan berangin. Nak tanya, mangga ni buah yang berangin ke? Ni sampai pagi ni still ada rasa sakit perut- tapi kat hujung-hujung la. Tak macam malam tadi.. Adui...

Hari ni keje banyak. Nak siapkan itu siapkan ini. Paling penting nak siapkan meeting agenda untuk esok. Esok ada meeting dengan team yang selalu busy. Jadi memang kene list out semua pending item sebab kalau ter miss out. Susah nak jumpa dan meeting balik. Ok semangat-semangat.

No comments:

Post a Comment