Thursday, September 11, 2014

SPAGETTI AGLIO OLIO.

Hi. Baguskan aku maraton update blog, masuk ni da entry ke 3. Tu tanda apa- tanda aku da makin kurang kerja kat opis  ni. Semua pun da tinggal nak follow up je jadi adalah sikit masa free (banyak juga la). 

Tambah pulak. Aku dan blog memang susah nak berenggang. Hahaha walaupun jarang update. Tapi selalu je aku jalan-jalan blog orang. Cari informasi yang berguna. Sharing is caring kan..Orang kata.

Semalam aku masak spageti aglio olio lagi. Kali ni with improvement resepi. Kita kene sentiasa berani mencuba resepi baru. He he Dan rasanya, lebih baik dari percubaan yang dulu. Ok meh cerita pasal bahan-bahan. Senang je.

- Spageti yang telah direbus untuk 2 orang makan
- Minyak zaitun
- 1/2 kiub pati ayam
- 4 ulas bawang putih yang dicincang halus. Lagi banyak bawang putih, lagi sedap katanya.
- Udang dengan sotong yang dah dibersihkan dan direbus
- Serbuk lada hitam

Cara masak:
- Tumis bawang putih hingga naik bau
- Masukkan sedikit air rebusan seafood tadi
- Masukkan kiub pati ayam, serbuk lada hitam, kacau rata. Masukkan sotong dengan udang tadi
- Masukkan spageti dan gaul rata.
- Tambah minyak zaitun supaya bahan semua sebati.

Siap. Bole makan. Ni gambar.

Ok selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment