Tuesday, October 7, 2014

SATU JAM TANPA IPAD.

Tiba-tiba time rehat macam ni aku jadi blur. Mati akal sekejap. Plan asal, petang ni aku kene pergi singapore. Attend meeting. Tapi last minute cancel due to no update from last meeting agenda. Jadi no point la aku nak melanguk ke sana. Maka duduk-duduk saja lah aku di kerusi office. 

Hari ni aku tinggalkan ipad kat rumah. Erk rutin harian waktu rehat kat ofis memang aku guna sepenuhnya untuk online thru ipad. Dan bila ipad takde-tinggal kat rumah- jadi tak keruan dibuatnya. Sebab apa aku tinggalkan, sebab aku fikir aku busy takde masa nak online before travel to singapore. Ye la nak check email, prepare meeting agenda semua. Mana tahu kan.

Kawan aku kata aku ni terlalu depends pada ipad? hihihi May be yes and may be no. Aku dah lama notice since aku beli ipad. Betapa banyaknya pengaruh ipad dalam hidup aku. Bila nak masak- go through resepi mudah dari intenet, dekat ipad. Pagi-pagi celik je mata, capai ipad sebelah katil, check news. Macam gaya politikus dengan ekonomical person je. Padahal more pada hiburan, blog etc. Sebelum tidur pun, lepak-lepak kat katil, sambil belek ipad. Huh banyak sangat masa dengan ipad, sampai kadang dia pun jem. Ooh myy.. Eh kejap. Semua fakta ni memang totally menunjukkan aku addicted dengan ipad. So the answer is Yes. Aku tak nampak pulak sisi mana yang No. 

Bila fikir balik, ooo macam ni rupanya waktu kat opis tanpa ipad. Masa untuk muhasabah diri. Dulu-dulu sebelum beli ipad, bole je aku. Apa beza sekarang dengan dulu? 

Kesimpulan hari ni- meh kita cuba dari satu jam ke satu hari : TANPA IPAD. 

Ada berani? 

No comments:

Post a Comment