Wednesday, December 31, 2014

PENGHUJUNG 2014

Entry last tahun 2014.
Hmm apa yang nak diceritakan yer..
Pertama sekali, aku nak zahirkan rasa simpati kepada penduduk yang terlibat di kawasan banjir.
Doa je yang mampu aku titipkan supaya mereka semua tabah.
Ingat la, Allah tak akan memberati seseorang melainkan dengan apa yang terdaya olehnya.
Allah sedang menguji, ujian Allah tanda Allah sayang kita.

Kalau tengok dekat media sosial, terlalu banyak post2 berkaitan banjir. 
Dan as usual, orang malaysia berlumba-lumba nak jadi keyboard warrior.
Tak usah la kita nak membesarkan sesuatu issue yang mungkin kita sendiri tak tahu kesahihannya.

Kisah pesawat AA yang disahkan terhempas masa penerbangan dari Surabaya ke Singapura
Masih terbayang pengalaman aku naik AA, Senai ke Langkawi masa honeymoon dulu. 
Juga masa aku travel Senai-KL, meeting 3D CAD. Masa ni naik Firefly.
Sepanjang terbang tu, hati resah sikit, sebab kita berada dekat atas. Kadang-kadang curi-curi tengok tingkap, tengok pemandangan bawah. Aduhai... Jadi aku tak sanggup bayangkan macam mana keadaan penumpang pesawat waktu dia terhempas.. Adakah panik ke, ramai-ramai menjerit ke, tak tahu. Betapa hibanya hati kaum keluarga bila dapat tahu pesawat terhempas. Diharap mereka bertabah.

Ok cerita tentang diri sendiri, 2014 sangat menarik pada aku.
Bulan 5, aku masuk rumah baru.
Gedebak gedebuk, cepat-cepat pindah bila semua dah siap. Yang basic saja la. Yang lain-lain, kemudian tambah..Banyak lagi wishlist nak kene tunaikan.

Bulan 9, wedding anniversary ke 2. Dua tahun kahwin, makin banyak belajar benda-benda tentang diri dan encik suami. Makin memahami. Orang kata 5 tahun pertama kahwin, adalah tempoh kritikal..
Setakat ni aku dengan encik suami takde masalah, Alhamdulillah..Moga-moga tahun 2015 lebih membawa kegembiraan pada kitorang, he he

Bulan 12, personal achievement aku. Dapat naik pangkat dan gaji... Alhamdulillah.
Semoga dengan rezeki yang satu ni, aku tak jadi lupa diri. Memperbanyakkan sedekah, sama-sama kongsi rezeki dengan orang lain. Rezeki yang kita dapat, bukan semua hak kita, ada bahagian untuk orang lain juga..Dan paling penting, aku kene sentiasa usaha untuk jadi lebih baik dalam soal kerja. 
Performance juga kene maintain.. Ohohoho yang ni ayat memang tak boleh blah.

Habis.. ini saja yang aku teringat nak tulis.
Esok masuk tahun baru. Kene listkan azam-azam baru

Agama- target baca satu hari satu muka al-quran, beserta terjemahan. Insya Allah.
Rumah- target nak lengkapkan perabot, deko-deko rumah, bergantung pada bajet terkumpul
Kesihatan- semoga kesihatan lebih baik, disiplin makan supplemen as usual..**shaklee sentiasa di hati
Kewangan- kurangkan perbelanjan tak perlu, bezakan kehendak dengan keperluan, perbanyakkan saving. 
Keluarga- kene rajin-rajin masak untuk jimatkan perbelanjaan, rajin kemas rumah, hahhah dan juga hmm semoga ada rezeki merasa nak duduk bertiga kat rumah ni. Selama ni berdua jer.. 
Kerjaya- semoga lebih baik dari tahun 2014. 

Ooo mentang-mentang la last entry, aku rasa macam dah tulis banyak ni.
Ok nak bersiap pergi makan luar. Malam tahun baru malas masak. 
Bye.

No comments:

Post a Comment