Wednesday, December 24, 2014

PERCUBAAN YANG TIDAK MENJADI.

Aku kan ada tulis tentang kek yang aku cuba buat, sebelum ni aku buat pakai adunan segera je, tapi kali ni aku adun sendiri bahan- bahan. Hmm dukacitanya nak beritahu, kek ni tak masak pun dibahagian tengahnya.. Tengok gambar ni..


Bahagian tepi, bila potong, nampak ok, tapi bahagian tengah, memang out. Rosak habis.
Memang ke tong sampah la pengakhirannya.

Aku rasa punca jadi macam ni, sebab masa membakar dan suhu oven. 
Mungkin oven aku tak sesuai bakar kek ni, dengan 180degree selama 30 minit.
Lepas ni kene cuba lagi, turunkan suhu dan panjangkan masa pembakaran. 

Kecewa sikit, tapi tak apa la, as long as aku nak belajar buat, esok-esok aku cuba lagi. Kene gigih ok. 
Hmm pakai adunan segera, belum pernah kek tak masak. 
Adun sendiri, habis semua tak masak. 

Usaha, usaha, usaha.  Ok layan Frozen kat astro fox movies.


2 comments:

  1. oh, biasa dik... baru2 membaking, memang x sah kalo x perfect kek tu...cuba lagi :-)

    ReplyDelete