Thursday, March 5, 2015

PEMANDU YANG PENTINGKAN DIRI.

Setiapkali aku habis masak, aku suka sangat nak tangkap gambar masakan. Bukan bermaksud nak menunjuk-nunjuk. Tapi aku rasa lebih kepada kenangan. Bonus kalau aku dapat upload dalam blog. Tak kisah la berapa kali aku masak lauk sama pun. Asal ada kenangan. Update blog pun ikut kerajinan kan..

Hari ni aku masak daging halia bijan. Oooh semalam ayam bijan lepas tu cuba resepi guna daging pulak. Tapi lepas siap aku rasa macam lebih kepada daging kicap. Cuma tak ada la bawang semua.


Lawan dengan telur dadar jer. Ingat nak goreng sayur. Tapi konon malas nak banyak pakai kuali. Sekali bila nak goreng telur, tetap kene pakai kuali lain. Ok fine. Layan saja la.

Hari ni pagi lagi mood dah spoil. Dekat persimpangan rumah aku, ada satu simpang. Aku selalu jer bila sampai kat simpang ni, berhenti untuk bagi kereta masuk. Tambahan pulak traffic light lambat nak hijau. Jadi takde masalah bagi aku if nak tunggu. 

Tadi aku berniat la nak bagi laluan pada kereta yang masuk, sangat malang sekali kereta dekat lane kiri semua saja drive laju-laju. Sebab dorang semua laju, kereta tak boleh masuk simpang dan kereta belakang aku start hon. Geram betul, padahal trafic light merah lagi kot. Yang kau tak sabar-sabar dah kenapa. Memang bengang.

Time aku tulis entry ni aku tengah tunggu kek coklat masak. Dah sejam duduk dalam oven tapi bila cucuk, still tak masak-masak. Pengalaman aku buat kek ni, kene cuba berkali-kali baru jadi. Ni 1st time buat kek coklat guna adunan sendiri, kita tengok je la nanti.

Ada lagi, hari ni juga aku terkesan dengan sesuatu yang tak disangka-sangka. Nanti la, kalau ada kekuatan baru aku karang entry. Kalau tak, lebih baik simpan sendiri. Some stories better left untold.
Ok stop dulu, sambung next entry.

No comments:

Post a Comment