Tuesday, June 2, 2015

MOP DULU, MOP SEKARANG.

Dulu-dulu kan, aku tak bape suka keje mengemop ni. Penat hoi. Nak tadah air sabun dalam baldi, lepas tu nak rendam batang mop, lepas tu nak perah lagi... Hoiii memang penat. Aku selalu tengok adik aku (yang nombor dua) mop rumah. Biar la. Lelaki, kerja lebih sikit. Ha ha

Now bila ada rumah sendiri, alahai lagi la malas. Kang kekadang nak mop je.. Datang kat encik suami, lepas tu dia akan tolong aku mop lantai. Kenapa la lantai perlu di mop yer. Hahaha. 
Agaknya bila dah rasa penat nak perah mop tu.. Dia pun pergi beli mop yang style baru punya. Ha ha


Mop zaman moden. Dua dalam satu. Siap boleh perah sekali. Nampak tak kat bahagian tepi tuh ada pemijak kaki. So pijak je situ, automatik dia perah kain mop tuh.


Barulah rasa happy sikit nak mengemop rumah. Cuma kekurangan dia, patut buat la roda siap-siap. Jadi aku tinggal tarik jer kan.. Ni still kene angkat lagi untuk kemana-mana. Haih.. Masih nak komplen kan.. Ada je tak kene. Kerja nak senang jer. Susah sikit dah bising.

Ni lauk hari ahad. Sayur sawi goreng dengan daging masak kicap. Masa ni aku rebus je daging dengan lemak-lemak sekali. Selama ni aku gigih la membuang segala lemak daging. Jadi lauk aku- kau memang makan daging betul-betul. No lemak okey.. 
Sedap juga rupanya bila masak daging dengan lemak-lemak dia. Lembut je aku rasa.. Oooh baru ku tahu..


Semalam balik kerja, sementara nak tunggu rebus cili kering, aku makan la puding kastard jagung.. 


Special buat untuk Nadlene. Sampai lupa aku nak bagi sebekas. Last-last masuk mukut aku jer. Tu ada lagi sebekas kat dalam peti ais. 

Ok la. Curi-curi masa update blog ni. Lepas ni nak update kedai online pulak. Jemput singgah yer.. 

Ops promote sikit. Promosi kombo seqybeauty.. Whatsapp 0197627358 untuk detail. Ok bye..


No comments:

Post a Comment