Thursday, August 6, 2015

DUA CARA NAK BELI SEQYBEAUTY

Aku da upload dalam instagram.
Tapi macam best je if update blog juga.
Lagipun blog pun hampir-hampir terabai.
Tak nak lah macam tu kan.

Jadi meh la kita cerita macam mana nak beli seqy beauty product dari aku.
Ada dua cara. 
Yang pertama: melalui pos.


Biasanya hari bekerja. Isnin-Khamis, aku boleh buat postage hari-hari.
Sama ada pagi-pagi pukul 830 pagi atau pukul 12 tengah hari.
Tapi dengan syarat, kena confirm order dan bank in selewat-lewatnya tengah malam pukul 12. 
Atau kalao nak order pagi-pagi kene order awal dan bayar sebelum pukul 11 pagi.
Order awal tu maksud sebelum aku pergi kerja yer. So aku akan bawak siap-siap barang ke opis. Once da confirm bank in,  (before 11am), aku terus pos pukul 12.
Oh lupa, cut off order belah pagi ni, pukul 8 pagi yer.

Dimaklumkan, jumaat dan sabtu adalah cuti umum untuk kerajaan johor. 
Jadi hari jumaat, takde postage.
If order jumaat, barang akan pos hari sabtu.
Hari sabtu ahad biasanya aku pos dekat pejabat pos laju. So takde masalah.

Ok cara kedua.
Cash on delivery.
Aku pun paham. Ada sesetengah orang yang nak jimat kos pos. Yer la. Kadang dekat je kawasan, dalam area JB tapi sebab aku tak dapat nak hantar area sana, terpaksa lah pos.
Maka kalao nak beli cash on delivery.


Malam-malam hari bekerja hanya boleh COD dekat McD setia tropika sahaja.
Balik kerja pun da pukul 7, so itu je tempat yang paling okey.

Kalau weekend, Insya Allah. Kita boleh arrange kat mana-mana yer.
Yang penting contact dulu untuk order. 
Okey, actually ni entry separuh da tulis semalam.
So hari ni continue dan publish.
Busy betul hari ni..
Stop dulu la. Bye.

No comments:

Post a Comment