Friday, August 7, 2015

PENJUAL DALAM TALIAN.

Hmm nak cerita something. 
Maybe bad experience la.

Aku ada jual produk baru.
Aloe Vera Gel by Forever Living Product.
Amik gambar kat tangga pun jadi.


Kelmarin aku dapat 3 order.
So bungkus siap-siap.
Lepas tu on the way pergi kerja.
Singgah la pejabat pos.

Sampai turn aku jer.
Pakcik pos tu cakap, barang ni boleh pecah ni.
Kalau pecah jadi tanggungjawab pengirim.
Aku angguk-angguk saja lah.
Disebabkan aku yakin barang akan sampai dekat customer.
Dalam keadaan okey.
Aku pernah pos barang sama seblom ni.
Melalui pejabat pos lain.
So far, takde masalah.

Then after pos, as usual la.
Sebagai online seller.
Next job ialah follow up dengan customer.
Barang da dapat ke belom? 

Satu customer reply aku.
Kak, barang da sampai.
Baru aku nak ucap syukur sebab barang dah selamat.
TAPI....
Eh ada perkataan tapi la pulak..
Botol pecah...


Ya Allah..
Pertama kali okey. Berdepan masalah ni.
Nasib customer jenis yang faham.

Okey okey takpe dik. akak ganti.
Akak minta maaf ya..
Nanti akan dapat tracking number baru.

Tinggal sikit jer pati aloe vera tuh.
Sungguh tak sangka.
Customer siap hantar gambar lagi.
Alahai.. sikit je balance.


Mungkin silap aku juga.
Sebab aku just balut pakai plastik dengan paper.
Aku belom ada bubble wrap.
Dan kebetulan nasib tak baik.

Kebetulan juga aku teringat pakcik kaunter pos.
Masa dia cakap barang ni boleh pecah.
Dia memang tengah proses parcel customer yang pecah ni la.
Huh. 
KEBETULAN.
Tak pe la.
Anggap ini pengajaran.
Jangan fikir yang bukan-bukan.

Okey habis dah cerita.
Meh layan muka orang tengah bengang.
Sebab JEM.
Banyak sangat kereta gamaknya.


Sudahnya lambat masuk opis.
Eh da kene sound pun masih buat dek jer. Bye.

No comments:

Post a Comment